Klaar voor de Inca Trail - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Steven en Lieselot - WaarBenJij.nu Klaar voor de Inca Trail - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Steven en Lieselot - WaarBenJij.nu

Klaar voor de Inca Trail

Blijf op de hoogte en volg Steven en Lieselot

15 September 2012 | Peru, Cuzco

Met de nachtbus kwamen we vanmorgen om 5u toe in Cusco. Van de rit zelf hebben we allebei weinig gemerkt. Goed geslapen dus... We vonden relatief vroeg een hostel en kropen nog een aantal uur in bed om zeker uitgerust te zijn. De verkenning van Cusco kon daarna beginnen. De stad sprak ons onmiddellijk meer aan dan alle voorgaande steden die we aandeden. Vanavond hadden we een briefing over het verloop van de Inca Trail. We vertrokken er een klein beetje in mineur naartoe, want we hadden net ontdekt dat onze sneldrogende handdoekjes van de wasdraad in ons 'afgesloten' hostel gepikt werden. Snel nog normale handboeken gaan halen om het probleem op te lossen en we zien het weer zitten.
Vol spanning wachten we af wat de Trail zal geven na de ervaring van de Cola Canyon.
We komen de 18e pas laat terug in Cusco, dus de volgende blog zal voor de 19e zijn.
Tot na de verloren stad...

PS Erik, mocht je dit lezen... Het minibusje van Copacabana rijdt wel degelijk terug over die hobbelweg omdat de baan afgesloten was. Aan de grens stond de bus dan te wachten. Bagage werd ingeladen terwijl wij de paspoortcontrole passeerden. Weer moest je te voet over de grens en pas over de grens stap je in de bus, na controle in Peru.
In Cusco hebben we lekker gegeten in Macondo. Cuesta San Blas 571.

• 15 September 2012 - 08:11

Freddy En Martine:

Succes op de Inca Trail en tot op de 19de, ondertussen sturen we een rogatoire commissie naar Peru om jullie handdoeken op te sporen. Hoe durven ze.......:-) Opi F

• 15 September 2012 - 08:31

Freddy En Martine:

Op naar het hoogtepunt van de reis! Met of zonder sneldrogende handdoeken, het zal een hele belevenis zijn. Laat jullie niet opjagen, volg jullie eigen tempo en zorg goed voor elkaar! Wij zien al uit naar de 19de om een stukje van jullie reisverhaal te lezen. Lieselot en Steven veel succes, en 'yes you can'. xxxxxxxxxxx Martine

• 15 September 2012 - 09:41

Marjan:

Ik kan alleen maar de reactie van Martine en Freddy bijtreden. Deze tocht moet het hoogtepunt worden van jullie reis. Dit wordt letterlijk een fysieke uitdaging maar door jullie vorige trip in de Colca Canyon zullen jullie je krachten al wat beter kunnen inschatten en doseren . Luister naar jullie lichaam." Er geraken" doen jullie zeker, daar ben ik rotsvast van overtuigd maar vooral:" zorg goed voor elkaar ".

Geniet met volle teugen van al dat moois wat jullie op jullie 4-daagse zullen tegenkomen en zien.
    Ik duim voor jullie en ben in gedachten bij jullie.

Ik kijk al met spanning uit naar jullie volgende blog.

Groetjes

• 18 September 2012 - 04:43

Vervaet Eric:

Hey stevenenlieselot, wij hebben jullie blog idd nog gelezen in Bolivia. Toen we jullie met dat busje zagen vertrekken zijn we toch eens gaan horen bij een ander reisbureau en hebben daar dan ook geboekt. Wij vertrokken met een grotere bus maar overstappen was bij ons pas in Puno op dezelfde Camabus als jullie hadden.
    We zijn ook dankzij jullie tip gaan eten bij Maconda. Bij ons stond de alcapa op het menu en het was heeeel lekker.
    Jullie hebben ondertussen de trek er bijna opzitten. Hoop dat het jullie goed bevallen is en we wensen jullie verder nog een leuke Amazone ervaring.
    En... leuk dat we jullie leerden kennen tijdens onze Peru reis.
    Groetjes van ericenlinda.