Van miljoenenstad naar havendorpje - Reisverslag uit Paracas, Peru van Steven en Lieselot - WaarBenJij.nu Van miljoenenstad naar havendorpje - Reisverslag uit Paracas, Peru van Steven en Lieselot - WaarBenJij.nu

Van miljoenenstad naar havendorpje

Blijf op de hoogte en volg Steven en Lieselot

05 September 2012 | Peru, Paracas

Vandaag stond het oude centrum van Lima op het programma, waar we een paar uur voor hadden voorzien om een indruk te krijgen. Volgens wat we al lazen en hoorden, was dit oude deel niet zo bijzonder en na een 3-tal uur in de buurten rond de Plaza Mayor rondgelopen te hebben, kunnen we dit bijtreden. De busreis van Lima naar Paracas was er eentje van ongeziene omstandigeheden. Eerst en vooral de luxebus van Cruz Del Sur was een verademing ten opzichte van wat we gewend zijn in België wanneer we een lange periode op een bus moeten doorbrengen. Deze bus had een ruim verstelbare rugleuning, voetensteun, genoeg beenruimte, kussentje, dekentje, warm eten en een hostess aan boord. Niet dat het eten zo spectaculair was, maar we zien dit nog niet direct gebeuren op de bus naar het volgende skioord. Ook de bestemming van onze reis kon niet meer verschillen van de miljoenenstad waaruit we vertrokken. Paracas is een klein, rustig dorpje met een haven, een paar eetgelegenheden, wat winkeltjes en een paar bureau's om excursies te boeken. We hebben voor morgen onze boottrip naar Islas Ballestas vastgelegd, iets gegeten en er nog een goeie Pisco Sour gedronken met twee canadese broers die we op de bus leren kennen hadden.

• 05 September 2012 - 07:16

Freddy En Martine:

Tof dat de verwachtingen voorlopig worden ingelost. Laat me eens raden? De volgende reis gaat naar Canada:-) Hopelijk is het een mooie zeetrip met weinig deining van de golven. Anders een pilletje tegen de zeeziekte en zeker jullie zeebenen bovenhalen. Grxtjs, en tot later.

• 05 September 2012 - 08:31

Marjan:

Fijn om te lezen dat alles vlot verloopt en dat de bussen zo goed uitgerust zijn wat je inderdaad in dergelijke landen niet zou verwachten. Gelukkig maar want jullie hebben toch een aantal busritten voor de boeg gedurende jullie reis .

Heb nog niet gevraagd hoe het weer daar is ? Niet te drukkend ? Zie dat er voor vandaag een boottrip gepland is . Super. Puur genieten. Om van te watertanden.

Groetjes

• 05 September 2012 - 21:43

Marjan:

Ben hier nog eens terug. Heb vanmiddag wat zitten surfen op internet en heb gelezen dat bij de vlucht over de Nazcalijnen het vliegtuig ofwel rechts ofwel links buigt omdat jullie de tekeningen goed zouden kunnen zien.

Ze raden dan ook aan om niet teveel te eten. Kwestie dat jullie je kotszakjes niet nodig hebben of alvast een pilletje nemen zoals voor wagen- of zeeziekte. Jullie hebben dat wschl. ook wel gelezen maar ik zal dan wel de overbezorgde mama zijn om dit nogmaals te melden.

Kijk al uit naar jullie reisverslag van vandaag.

Slaap wel

• 06 September 2012 - 08:23

Kathleen :

leuk dat jullie een verslag maken

De herinneringen komen zo boven....

geniet en tot later

groetjes