Lijntjes, lijntjes, lijntjes... en mummies - Reisverslag uit Nazca, Peru van Steven en Lieselot - WaarBenJij.nu Lijntjes, lijntjes, lijntjes... en mummies - Reisverslag uit Nazca, Peru van Steven en Lieselot - WaarBenJij.nu

Lijntjes, lijntjes, lijntjes... en mummies

Blijf op de hoogte en volg Steven en Lieselot

07 September 2012 | Peru, Nazca

Ons vorige verslagje was wat in de rapte geschreven en eigenlijk niet helemaal volledig. We hadden van de organisator van onze excursies een laptop gekregen om de tijd te doden in afwachting van onze trip naar de begraafplaats in Chauchilla. Dit hadden we oorspronkelijk niet gepland, maar door de mist deze morgen werd onze vlucht over de Nazcalijnen uitgesteld naar deze middag. We kregen van onze organisator een prive-gids mee, die zijn ding wel deed, maar niet bijster enthousiast overkwam. Niettemin wel eens de moeite om wat mummies in foetushouding te zien liggen/staan.
Dit alles valt in het niets bij onze prive-vlucht over de nazcalijnen. We gingen er van uit dat we met vier passagiers in de Cessna gingen zitten, maar het bleek een model voor 2 passagiers. Ons ontbijt hebben we vlotjes kunnen binnenhouden, hoewel het waarschijnlijk al bijna verteerd was na het wachten op het betere weer voor onze vlucht. Ik was fotograaf van dienst, terwijl Lieselot haar buikkriebels in bedwang hield. Indrukwekkend om de figuren te zien vanuit de lucht, maar je moet soms toch moeite doen om ze te zien tussen de wirwar van lijnen en bandensporen. Gelukkig hadden we een copiloot die ons bleef wijzen op de locatie van de figuren, ook al hadden we - met de duim omhoog - aangegeven dat we ze gevonden hadden. De namiddag sloten we af met het lezen van onze boeken op een bank op Plaza De Armas, een plein dat in elke stad of dorp lijkt te bestaan. Straks nemen we de nachtbus naar Arequipa. Blijkbaar hadden we de allerlaatste ticketjes op de nachtbus, waardoor we verspreid zitten, maar we proberen er straks wel een mouw aan te passen.

• 07 September 2012 - 05:54

Peter:

Amai gewoon nen privejet of wa? Luxe beesten.

• 07 September 2012 - 06:45

Sarah V:

Hey lieselot en steven, kwestie van ons een beetje jaloers te maken. De komende dagen weet ik dus wat gelezen wanneer ik om 6u 's morgens probeer wakker te worden met een potje koffie ;-). Klinkt super daar, al benieuwd naar de foto's! Geniet ervan en vlotte reis gewenst! Groetjes!Sarah

• 07 September 2012 - 07:39

Marjan:

Super om te lezen over jullie geslaagde vlucht over de Nazcalijnen. Wat een luxe zeg. Gelukkig dat ze de vlucht uitgesteld hebben tot de mist wat opgetrokken was, want het is, zoals je zegt, zo wie zo al moeilijk , om de figuren goed te zien, vanuit de lucht.

Gelukkig dat jullie ook nog tijd kunnen nemen om wat uit te rusten en te genieten, gezellig op een bankje.

Hopelijk was de busreis van vannacht niet te zwaar en hebben jullie toch wat kunnen slapen.

kijk al uit naar jullie volgende verslag vanuit Arequipa. Groetjes

• 07 September 2012 - 08:01

Freddy En Martine:

Dag Steven en Lieselot, het klinkt allemaal geweldig om mee te maken en is zeker een hele ervaring. Een privévlucht, wie kan dat zeggen? Hopelijk is de nachtbus voor jullie ook een luxe-uitvoering. xxx Mama
    Ja, die eerste foto, daar zijn we toch benieuwd naar welke lijn zal worden gepresenteerd. :-) Have een nice day.

• 07 September 2012 - 09:23

Truike:

Euh Steven ....

gelieve ons Lieselot wel heelhuids terug mee te brengen naar ons warm (jaja... :) ) Belgenland,
    nikske romantischer dan met 2 ... 1 buszetel(ke) inpalmen!

Groeten aldaar, voorzichtig zijn, elkaar soigneren, voldoende drinken, ... (da ist zowa zeker?)
    maar vooral .... GENIETEEEEEEEEEEEEEEN!

• 07 September 2012 - 13:18

Danny En Anita:

Tof wat jullie allemaal beleven ,unieke ervaringen om nooit meer te vergeten en te koesteren.
    Leuk dat we jullie op de voet kunnen volgen en zo wat kunnen mee genieten van jullie reis,
    Wij gaan deze avond wat nazomeren in Brugge een hapje eten en terrasje doen om onze vakantiekriebels een beetje te plezieren!!
    Kijken al uit naar meer nieuws.....

Tante en Nokel (ha ha......)