Muchos moetjes en opt gemak - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Steven en Lieselot - WaarBenJij.nu Muchos moetjes en opt gemak - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Steven en Lieselot - WaarBenJij.nu

Muchos moetjes en opt gemak

Blijf op de hoogte en volg Steven en Lieselot

07 September 2012 | Peru, Arequipa

Geen idee of het de hoogte is die ons parten speelt of de rit met de nachtbus of het hete weer, maar vandaag komen we maar traag op gang. We slapen in een hostel met een mooi dakterras die uitzicht geeft op de rondliggende vulkanen. Nietsvermoedend belden we aan bij dit hostel en begonnen met de eigenaar te onderhandelen over een kamer. Wat we uit het oog verloren hadden, was dat het toen 8u30 was en de rest van de hostelgasten waarschijnlijk nog lagen te slapen. Van een wekservice gesproken... sorry medegasten... :-)
Arequipa is een gezellige stad in vergelijking met alle voorgaande stopplaatsen. We kuierden al wat rond en onze voornaamste bezigheid op dit moment is het vergelijken van alle touroperatoren die een Colca Canyon Trekking organiseren. Onze beslissing is waarschijnlijk gevallen en we gaan die straks boeken.
Ons reisschema zal wel een dag opschuiven omdat er geen nachtbussen rijden naar Puno. Eerste bus is om 8 uur ·s morgens, waardoor we pas de 12e zullen vertrekken uit Arequipa.
Tot de volgende en we proberen hier nog wat te werken aan ons spaans.

• 08 September 2012 - 07:59

Marjan:

Naar ik lees, hebben jullie toch al geluk gehad met jullie hostels.
    Doe het maar rustig aan vandaag en geniet ten volle van elkaar. Spaar maar jullie krachten, die je nodig zult hebben als je aan de trektochten begint.
    Hoe zit het met de foto's. Al veel genomen ? En krijgen we er nog te zien of is het te moeilijk om ze op de blog te zetten.
    Het is wel fijn om jullie reis mee te volgen op de blog. Heb zo het gevoel dat we een stukje met jullie meereizen. We zijn het al zo danig gewoon dat we elke dag een bericht krijgen, dat het ons raar zal doen , bij julllie trackings, om jullie berichtjes enkele dagen te missen.

Ben ook content dat jullie nog geen gebruik hebben moeten maken van de "uitgebreide" privé apotheek die meegereisd is. Houden zo !!!

Ik kijk al uit naar jullie volgende berichtje.

• 08 September 2012 - 09:26

Freddy En Martine (en 'muis'):

Buenas tardes Steven en Lieselot. Qué tal?

Zo te horen zal jullie aanwezigheid in Arequipa niet ongemerkt voorbijgaan. Was deze 'wekservice' dan zo heftig? Ik kan het mij van jullie beiden niet voorstellen, en 8u30 is toch niet meer zo vroeg! Maar jullie hebben een slaapplaats en dat is het voornaamste. Om jullie Spaans bij te schaven, maar dit weten jullie waarschijnlijk al (zo goed voorbereid als jullie zijn) dat Arequipa volgens de legende is afgeleid van de woorden in Quechua 'Ari quipay' wat 'Ja, blijven' betekent. Jullie moeten dit nu niet letterlijk opnemen hé, alleen voor de duur van de reis. Gebruik nu de komende dagen om op adem te komen en jullie voor te bereiden naar het hoogtepunt van jullie reis. Arequipa is volgens het boekje een schitterende stad, dus genieten maar.

Hasta luego. Me llamo Martine xxxx, Freddy.
    En 'spinnende' groetjes van 'muis'.

• 08 September 2012 - 19:56

Sarah :

Hola Amigos!

Leuk om te lezen hoe jullie het stellen en waar jullie nu zijn. Colca Canyon wordt ongetwijfeld een pracht ervaring! Grote kans dat cavia daar op de menu zal staan :-) Buon approveche...

Besitos de Gent

S&W

• 09 September 2012 - 09:59

Anita En Danny:

Dag Steven en Lieselot,

Ongelooflijk als we jullie reiservaringen lezen, voor ik ze lees krijg ik al kriebels en na dat ik ze gelezen heb blijf ik nog even op m'n stoel zitten om na te genieten (was ik nu maar een vlieg geweest, niet om jullie lastig te vallen maar om mee te genieten!!!) Via deze blog zijn jullie zo ver weg en te gelijkertijd zo dichtbij.
    Geniet ervan en wij genieten mee!!! heel veel groetjes van nonkel ,Tom en Michael xxxx